EHH


Som jag skrev innan så sålde jag min gamla mobil till en tjej innan idag... och nu skrev hon till mig på fb och frågade när den var köpt. Jag svarade henne och undrade varför. Då skriver hon "Bara undrade, den är lite konstig."

Jaha?

Hon sa att när hon satte in SIM-kortet så stod det "SIM inaktivt". Det har ALDRIG hänt mig förr och "SIM inaktivt" tyder dessutom på att telefonen är spärrad, vilket jag VET for a fact att den inte är. Jag ägde den, remember? Hon fick t.o.m kvittot av mig.
Så jag vet inte vad jag ska tro. jag förklarade för henne att jag testade den senast i Maj månad för att jag eventuellt skulle sälja den då, och att den fungerade felfritt då. Den användes i max 3 månader efter att jag köpte den, sen fick jag en ny telefon och den har legat i sin kartong sedan dess. Så att den skulle vara sönder tror jag på hur mkt jag vill, när jag vet att den fungerar. Om den inte på något magiskt sätt gick och spärrade sig själv när den låg där ensam i sin låda. Den kanske var deprimerad och ville straffa mig för att jag inte använde den mer? Hahaha.

Sen sa hon helt plötsligt: "Ja men den funkar nog som den ska nu, min mamma håller på med den nu."
Och 1 minut senare skrev hon: "Ja den funkar nu."

Så skrev jag bara "Ja men vilken tur!"

Då svarar hon: "Men jag hör av mig igen om det blir så att den inte funkar eller så :)"

Avslutningsvis skrev jag bara "Ja det kan du göra..." Och då menade jag inte "Ja men absolut, gör det! Så kan du få dina pengar tillbaka om den skulle klydda igen!"

Hon sa inte rakt ut att det var det hon menade, men om man tänker lite så fattar man ju att det förmodligen var så hon menade. Men det finns inget "14 dagars ångerrätt" när du köper något privat, jag är liksom ingen butik som kan lämna någon garanti. Jag sa till henne att den bara legat i sin låda och att den knappt blivit använd, varför skulle jag då ljuga och mena något annat? Och vet jag dessutom till 100% att den aldrig har klyddat för mig så tycker jag det är lite skumt att den helt plötsligt börjar när hon använder den. Jag sa till henne att prova ett annat SIM-kort, men det svarade hon aldrig på.

Luktar skitsnack hela vägen. Hon hoppades väl på att få pengarna tillbaka och behålla mobilen i hopp om att jag ändå inte ville ha tillbaka den om den var sönder. Nice try, b****! Eller så ångrade hon helt enkelt köpet av annan anledning. Vad vet jag, och jag kunde inte bry mig mindre heller. Inte mitt fel att hon bestämde sig för att göra köpet på mindre än 15 min.

Hatar sånt här klydd. Nu hoppas jag fan inte att hon hör av sig om några dagar och gnäller över något annat. Det är fan JAG som känner mig lurad i denna jävla affären. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin